ျမန္မာ့႐ိုးရာ မဟာသႀကၤန္ မဂၤလာရက္ျမတ္ အခ်ိန္ကာလသို႔ ေရာက္ရွိလာ ေပေတာ့မည္။ ဤ အခါသမယ အခ်ိန္သည္ကား ျမန္မာလူမ်ိဳး တုိ႔၏ ႐ိုးရာဓေလ့ အစဥ္အလာ မ်ား မွ ထူးျခားသည့္ အမွတ္အသား သေကၤတ တစ္ခုပင္ ျဖစ္သည္။ ထို႔အတူ မဟာသႀကၤန္ အခါသမယႏွင့္ လိုက္ေလ်ာ ညီေထြ မပါမျဖစ္ ရွိခဲ့သည့္ သံခ်ပ္အဖြဲ႕တို႔ကား တစ္ေခတ္ တစ္ခါက အတူယွဥ္တဲြ ရွိခဲ့ၾကသည္မွာ ဧကန္ပင္။ ‘သံခ်ပ္’သည္ ျမန္မာ လူမ်ိဳးမ်ား၏ အသည္းႏွလံုးကို လႈပ္ခတ္ ဖမ္းစားခဲ့သည္မွာ တစ္ေခတ္ တစ္ခါ က ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကဖူး သူမ်ား အမွတ္ရရ အႏွစ္သာရ ရွိရိွ ေျပာၾကဆို ၾကမည္ ျဖစ္ေပသည္။ သႀကၤန္ မင္းသားႀကီးဟု အမည္နာမတြင္ ရစ္ခဲ့သည့္ ဂီတ စာဆို ေမာင္ေၾကးမံု ၏ ‘ဒိုးဒိုးေဒါက္ေဒါက္ ဘုနဲ႔ ေဘာက္’ အမည္ရွိ သံခ်ပ္စီးရီး တိပ္ေခြသည္ လည္း သႀကၤန္ ႏွင့္ သံခ်ပ္ ခြဲမရ တြဲစပ္စြာ အႏွစ္ သာရ ပံုေဖာ္မႈကို လွစ္ ဆိုျပခဲ့သည္က လြမ္းေမာ ဖြယ္ရာ ျဖစ္ေပေရာ့မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ‘သံခ်ပ္’ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အမွတ္တရ မ်ားစြာကို ရင္ဖြင့္ခဲ့ ၾကသည့္ အႏုပညာရွင္ မ်ား၏ စကားသံမ်ား အား ေပၚျပဴလာ ဂ်ာနယ္မွ စုစည္း တင္ဆက္ လိုက္ပါသည္။
ကိုယ့္က်င့္တရား ေတြက ဘယ္ေနရာမွာ ပ်က္ျပားေနတယ္၊ ျပန္ေကာင္းေအာင္ အတာေရနဲ႔ ေဆး ေၾကာၾကမယ္ . . .
ေမတၱာ
“သံခ်ပ္မွာ ရွိတဲ့ သံခ်ပ္က ေနျခင္း၊ ထိုင္ျခင္းဆိုတဲ့ လူေနမႈ အဆင့္အတန္း ေလးကို ဘယ္ေနရာေလးမွာ ဘယ္လိုမ်ိဳး နိမ့္က်ေနတယ္။ ဒါကို ျမင့္ေအာင္ ဘယ္ လိုလုပ္ ရင္ ေကာင္းမယ္၊ ကိုယ့္က်င့္တရား ေတြက ဘယ္ေနရာမွာ ပ်က္ျပားေနတယ္၊ ျပန္ေကာင္းေအာင္ အတာေရနဲ႔ ေဆး ေၾကာၾကမယ္၊ အဲဒီ သေဘာေတြနဲ႔ သံခ်ပ္ ထဲ မွာ ေျပာၾက ဆိုၾကတယ္။ အဲဒီေခတ္ အခါတုန္းက အျပဳ သေဘာေလးေတြကို ေတာ္ေတာ္ေလး လက္ခံၾကတယ္၊ ေနရာ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား မွားလည္း မ႑ပ္ ေတြ ရွိၾက တယ္။ အဲဒါေတြက ဘာေၾကာင့္ ရွိလဲ ဆိုရင္ ႐ိုုးရာ ယဥ္ေက်းမႈကို ခ်စ္ေတာ့ ဆုေပး မ႑ပ္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္၊ အဲဒီ မ႑ပ္ေတြမွာ ဝင္ေရာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ၾကတယ္၊ အရင္ၿပိဳင္ပြဲ ေတြတုန္းက ဒိုင္းဆု ေတြေပးၾကတယ္။ ေနာက္ပိုင္း ဘုရားဆင္း တုေတြေပးၾကတယ္၊ ေငြေၾကးေတြလည္း ခ်ီျမႇင့္ၾကတယ္၊ တစ္ဆင့္ၿပီး တစ္ဆင့္ သႀကၤန္က အဆင့္ျမင့္ လာတယ္၊ ၁၉၈၇ ေလာက္ထိ ျဖစ္လာတယ္၊ အဲဒီေနာက္ပိုင္း မလုပ္ျဖစ္ၾကဘူး၊ ႏွစ္ေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားခဲ့တယ္။ ဒီဘက္ ေခတ္ လူငယ္ေတြ မသိၾကတာ မ်ားတယ္။ ေရွးတုန္း ကတည္းက ရွိလာခဲ့တဲ့ သံခ်ပ္ အစဥ္အလာေတြ ကို ထိန္းသိမ္းခဲ့ ၾကတယ္။ ဒီဘက္ေခတ္မွာ ေပ်ာက္သြားတဲ့ အခါ က်ေတာ့ ယဥ္ေက်းမႈ တစ္ခုမွာ သံခ်ပ္၊ သံဆန္း၊ အက၊ အလွ သဘာဝဆိုတဲ့ ဟာေတြ မရွိေတာ့ဘူး၊ ျပန္ၿပီး ျဖစ္ေပၚလာ ေစခ်င္တယ္။ အခုဆိုရင္ ဒီႏွစ္မွာ သံခ်ပ္ ေတြ ျပန္ထြက္ဖို႔ စီစဥ္ ထားတယ္။ ထိခိုက္ ေစာ္ကားတာ မပါဘဲနဲ႔ ျမန္မာ႐ိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈ သႀကၤန္မွာ သံခ်ပ္ေတြ တိုင္ခဲ့ဖူးတယ္ ဆိုတာကို သိေစခ်င္တယ္။ အသိေပး သတိေပးႏိႈးေဆာ္ တာမ်ိဳး လုပ္သြားမွာပါ။ ၿမိဳ႕နယ္၊ ခ႐ိုင္၊ တိုင္း အလိုက္ အဆင့္ဆင့္ ခြင့္ ျပဳခ်က္ေတြ ေတာင္းခံၿပီး သံခ်ပ္ေတြ ျပန္လုပ္မယ္၊ သံခ်ပ္ေတြသာ ျပန္လုပ္ခြင့္ ရမယ္ ဆိုရင္ အတိုင္း ထက္ အလြန္ပါပဲ၊ ေမွ်ာ္လင့္ေန တဲ့ အရာေတြ၊ ျဖစ္ခ်င္ေနတဲ့ ဟာ ေတြကိုပဲ ႏူးႏူးညံ့ညံ့ေလး လုပ္သြားမွာပါ”
ေမတၱာ
“သံခ်ပ္မွာ ရွိတဲ့ သံခ်ပ္က ေနျခင္း၊ ထိုင္ျခင္းဆိုတဲ့ လူေနမႈ အဆင့္အတန္း ေလးကို ဘယ္ေနရာေလးမွာ ဘယ္လိုမ်ိဳး နိမ့္က်ေနတယ္။ ဒါကို ျမင့္ေအာင္ ဘယ္ လိုလုပ္ ရင္ ေကာင္းမယ္၊ ကိုယ့္က်င့္တရား ေတြက ဘယ္ေနရာမွာ ပ်က္ျပားေနတယ္၊ ျပန္ေကာင္းေအာင္ အတာေရနဲ႔ ေဆး ေၾကာၾကမယ္၊ အဲဒီ သေဘာေတြနဲ႔ သံခ်ပ္ ထဲ မွာ ေျပာၾက ဆိုၾကတယ္။ အဲဒီေခတ္ အခါတုန္းက အျပဳ သေဘာေလးေတြကို ေတာ္ေတာ္ေလး လက္ခံၾကတယ္၊ ေနရာ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား မွားလည္း မ႑ပ္ ေတြ ရွိၾက တယ္။ အဲဒါေတြက ဘာေၾကာင့္ ရွိလဲ ဆိုရင္ ႐ိုုးရာ ယဥ္ေက်းမႈကို ခ်စ္ေတာ့ ဆုေပး မ႑ပ္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္၊ အဲဒီ မ႑ပ္ေတြမွာ ဝင္ေရာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ၾကတယ္၊ အရင္ၿပိဳင္ပြဲ ေတြတုန္းက ဒိုင္းဆု ေတြေပးၾကတယ္။ ေနာက္ပိုင္း ဘုရားဆင္း တုေတြေပးၾကတယ္၊ ေငြေၾကးေတြလည္း ခ်ီျမႇင့္ၾကတယ္၊ တစ္ဆင့္ၿပီး တစ္ဆင့္ သႀကၤန္က အဆင့္ျမင့္ လာတယ္၊ ၁၉၈၇ ေလာက္ထိ ျဖစ္လာတယ္၊ အဲဒီေနာက္ပိုင္း မလုပ္ျဖစ္ၾကဘူး၊ ႏွစ္ေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားခဲ့တယ္။ ဒီဘက္ ေခတ္ လူငယ္ေတြ မသိၾကတာ မ်ားတယ္။ ေရွးတုန္း ကတည္းက ရွိလာခဲ့တဲ့ သံခ်ပ္ အစဥ္အလာေတြ ကို ထိန္းသိမ္းခဲ့ ၾကတယ္။ ဒီဘက္ေခတ္မွာ ေပ်ာက္သြားတဲ့ အခါ က်ေတာ့ ယဥ္ေက်းမႈ တစ္ခုမွာ သံခ်ပ္၊ သံဆန္း၊ အက၊ အလွ သဘာဝဆိုတဲ့ ဟာေတြ မရွိေတာ့ဘူး၊ ျပန္ၿပီး ျဖစ္ေပၚလာ ေစခ်င္တယ္။ အခုဆိုရင္ ဒီႏွစ္မွာ သံခ်ပ္ ေတြ ျပန္ထြက္ဖို႔ စီစဥ္ ထားတယ္။ ထိခိုက္ ေစာ္ကားတာ မပါဘဲနဲ႔ ျမန္မာ႐ိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈ သႀကၤန္မွာ သံခ်ပ္ေတြ တိုင္ခဲ့ဖူးတယ္ ဆိုတာကို သိေစခ်င္တယ္။ အသိေပး သတိေပးႏိႈးေဆာ္ တာမ်ိဳး လုပ္သြားမွာပါ။ ၿမိဳ႕နယ္၊ ခ႐ိုင္၊ တိုင္း အလိုက္ အဆင့္ဆင့္ ခြင့္ ျပဳခ်က္ေတြ ေတာင္းခံၿပီး သံခ်ပ္ေတြ ျပန္လုပ္မယ္၊ သံခ်ပ္ေတြသာ ျပန္လုပ္ခြင့္ ရမယ္ ဆိုရင္ အတိုင္း ထက္ အလြန္ပါပဲ၊ ေမွ်ာ္လင့္ေန တဲ့ အရာေတြ၊ ျဖစ္ခ်င္ေနတဲ့ ဟာ ေတြကိုပဲ ႏူးႏူးညံ့ညံ့ေလး လုပ္သြားမွာပါ”
သံခ်ပ္ ထုိးတာေတြကို ဝါသနာပါေတာ့ လုိက္ၾကည့္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ အဲဒီ သံခ်ပ္ေတြက
ျပည္သူ႔ အက်ိဳးျပဳသံခ်ပ္ ေတြ ျဖစ္တယ္…
ဖိုးျဖဴ
“ငယ္ငယ္ေလး ကတည္းက သံခ်ပ္လည္း ဝါသနာပါတယ္။ အက၊ အလွ၊ သံခ်ပ္၊ အကဆိုတာက ကားေတြမွာ အလွဆင္တာရယ္ ကားေပၚမွာ လူဆယ့္ ေလး ငါးေယာက္ အနည္းဆံုး အေယာက္ ႏွစ္ဆယ္ေလာက္ ပါတယ္။ မ႑ပ္ေတြ ရွိတဲ့ ရပ္ကြက္ေတြ၊ ၿမိဳ႕နယ္ေတြမွာ လုိက္ၿပီး သံခ်ပ္ေတြ ထုိးတာေတြကို ဝါသနာ ပါေတာ့ လုိက္ၾကည့္ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ အဲဒီသံခ်ပ္ေတြက ျပည္သူ႔အက်ိဳးျပဳ သံခ်ပ္ေတြျဖစ္တယ္။ ေနာက္တစ္နည္း ေျပာရရင္ အဲဒါကို ဟစ္သံလို႔လည္း ေျပာလို႔ ရတယ္။ ျပည္သူေတြ မေက်နပ္တာ ရွိရင္ သမဝါယမ အေလး ခိုးတာတို႔၊ ဘယ္သူက အျမတ္ႀကီးစား တာတို႔၊ ေနာက္ၿပီး ရပ္ကြက္ လူႀကီး အထိေပါ့။ အဆင့္ ဆင့္ေျပာႏိုင္ သေလာက္ေလး ေျပာ ၾကတာေပါ့ေနာ္။ အရြယ္ ေရာက္လာၿပီးေတာ့ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားျဖစ္ေတာ့ ဇာဂနာ ဦးေဆာင္တဲ့ ျမပုဏၰမာ အၿငိမ့္မွာ ဝင္ကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္သူေတြကို လိုက္ၾကည့္ရလဲ ဆိုေတာ့ အခု နာမည္ႀကီးေနတဲ့ ကုသိုလ္၊ ေဗလုဝ။ အဲဒီ ပုဂိၢဳလ္ေတြက သႀကၤန္ မင္းသားေတြ၊ သူတို႔ရဲ႕ အလွျပ ကားေတြကို လိုက္ၾကည့္ ရတဲ့ အထိကို ဝါသနာ ပါတယ္။ တစ္ဖြဲ႕လံုး ဆုေပး မ႑ပ္ေတြမွာ လိုက္ၾကည့္ ရတဲ့ ေခတ္ကို ႀကံဳခဲ့ေသးတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီဘက္ ေခတ္က်ေတာ့ အဲဒါေတြက အလိုလို ေပ်ာက္သြား တယ္။ သံခ်ပ္ ဆိုတာလည္း အခုေခတ္ လူငယ္ေတြ သိခ်င္မွသိမွာ ေပ်ာက္ကြယ္ေနပါၿပီ။ သႀကၤန္ သံခ်ပ္ ဆိုတာလည္း မရွိေတာ့ပါဘူး။ သႀကၤန္ ဆုိတာက အခု ကေလးေတြ သိသေလာက္က သႀကၤန္နဲ႔ တူးပို႔ တူးပို႔ တြဲ တယ္ေလာက္ပဲ သိေတာ့ တယ္။ သႀကၤန္ ဆိုတာ သံုးမ်ိဳး ေလာက္ တြဲပါတယ္။ သႀကၤန္ရယ္၊ သႀကၤန္ သီခ်င္းေတြရယ္၊ သႀကၤန္ သံခ်ပ္ ေတြရယ္၊ သႀကၤန္ အလွျပကား ေတြရယ္၊ ေနာက္ၿပီး သႀကၤန္ဆုေပး မ႑ပ္ေတြရယ္ တတ္ႏိုင္ သေလာက္ေပါ့။ အခု အဲဒါမ်ိဳးေတြ မရွိေတာ့ပါဘူး။ အခုရွိတယ္ ဆုိတာ ၿမိဳ႕ေတာ္ ခန္းမေရွ႕မွာ ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္က လုပ္တဲ့ မ႑ပ္ ေလာက္ပဲ ရွိေတာ့တာပါ။ ဒီလို သံခ်ပ္ေတြကို ျပန္လည္ ေဖာ္ထုတ္ရင္ အရမ္းေကာင္းတယ္။ ကုသိုလ္ ၊ ေဗလုဝ၊ ေမတၱာတုိ႔က သႀကၤန္မင္းသား ေတြ၊ သူတို႔ေတြ ျပန္ဦးေဆာင္ၿပီး လုပ္ၾကမယ္ ထင္တယ္။ က်န္းမာေရး မေကာင္းေတာ့ ငယ္ငယ္တုန္း ကလိုေတာ့ မလုပ္ႏိုင္ေတာ့ ဘူးေလ။ သံခ်ပ္ေတြလည္း တစ္ဖန္ျပန္ လည္လာရင္ ေကာင္းမွာပဲ၊ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ အရင္တုန္းကလို သံခ်ပ္ကားေတြ နဲ႔ေတာ့ မလုိက္ႏိုင္ေတာ့ဘူး၊ သံခ်ပ္ ေတြကို အရင္လို ျပန္ၾကားခ်င္ပါတယ္”။
ျပည္သူ႔ အက်ိဳးျပဳသံခ်ပ္ ေတြ ျဖစ္တယ္…
ဖိုးျဖဴ
“ငယ္ငယ္ေလး ကတည္းက သံခ်ပ္လည္း ဝါသနာပါတယ္။ အက၊ အလွ၊ သံခ်ပ္၊ အကဆိုတာက ကားေတြမွာ အလွဆင္တာရယ္ ကားေပၚမွာ လူဆယ့္ ေလး ငါးေယာက္ အနည္းဆံုး အေယာက္ ႏွစ္ဆယ္ေလာက္ ပါတယ္။ မ႑ပ္ေတြ ရွိတဲ့ ရပ္ကြက္ေတြ၊ ၿမိဳ႕နယ္ေတြမွာ လုိက္ၿပီး သံခ်ပ္ေတြ ထုိးတာေတြကို ဝါသနာ ပါေတာ့ လုိက္ၾကည့္ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ အဲဒီသံခ်ပ္ေတြက ျပည္သူ႔အက်ိဳးျပဳ သံခ်ပ္ေတြျဖစ္တယ္။ ေနာက္တစ္နည္း ေျပာရရင္ အဲဒါကို ဟစ္သံလို႔လည္း ေျပာလို႔ ရတယ္။ ျပည္သူေတြ မေက်နပ္တာ ရွိရင္ သမဝါယမ အေလး ခိုးတာတို႔၊ ဘယ္သူက အျမတ္ႀကီးစား တာတို႔၊ ေနာက္ၿပီး ရပ္ကြက္ လူႀကီး အထိေပါ့။ အဆင့္ ဆင့္ေျပာႏိုင္ သေလာက္ေလး ေျပာ ၾကတာေပါ့ေနာ္။ အရြယ္ ေရာက္လာၿပီးေတာ့ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားျဖစ္ေတာ့ ဇာဂနာ ဦးေဆာင္တဲ့ ျမပုဏၰမာ အၿငိမ့္မွာ ဝင္ကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္သူေတြကို လိုက္ၾကည့္ရလဲ ဆိုေတာ့ အခု နာမည္ႀကီးေနတဲ့ ကုသိုလ္၊ ေဗလုဝ။ အဲဒီ ပုဂိၢဳလ္ေတြက သႀကၤန္ မင္းသားေတြ၊ သူတို႔ရဲ႕ အလွျပ ကားေတြကို လိုက္ၾကည့္ ရတဲ့ အထိကို ဝါသနာ ပါတယ္။ တစ္ဖြဲ႕လံုး ဆုေပး မ႑ပ္ေတြမွာ လိုက္ၾကည့္ ရတဲ့ ေခတ္ကို ႀကံဳခဲ့ေသးတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီဘက္ ေခတ္က်ေတာ့ အဲဒါေတြက အလိုလို ေပ်ာက္သြား တယ္။ သံခ်ပ္ ဆိုတာလည္း အခုေခတ္ လူငယ္ေတြ သိခ်င္မွသိမွာ ေပ်ာက္ကြယ္ေနပါၿပီ။ သႀကၤန္ သံခ်ပ္ ဆိုတာလည္း မရွိေတာ့ပါဘူး။ သႀကၤန္ ဆုိတာက အခု ကေလးေတြ သိသေလာက္က သႀကၤန္နဲ႔ တူးပို႔ တူးပို႔ တြဲ တယ္ေလာက္ပဲ သိေတာ့ တယ္။ သႀကၤန္ ဆိုတာ သံုးမ်ိဳး ေလာက္ တြဲပါတယ္။ သႀကၤန္ရယ္၊ သႀကၤန္ သီခ်င္းေတြရယ္၊ သႀကၤန္ သံခ်ပ္ ေတြရယ္၊ သႀကၤန္ အလွျပကား ေတြရယ္၊ ေနာက္ၿပီး သႀကၤန္ဆုေပး မ႑ပ္ေတြရယ္ တတ္ႏိုင္ သေလာက္ေပါ့။ အခု အဲဒါမ်ိဳးေတြ မရွိေတာ့ပါဘူး။ အခုရွိတယ္ ဆုိတာ ၿမိဳ႕ေတာ္ ခန္းမေရွ႕မွာ ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္က လုပ္တဲ့ မ႑ပ္ ေလာက္ပဲ ရွိေတာ့တာပါ။ ဒီလို သံခ်ပ္ေတြကို ျပန္လည္ ေဖာ္ထုတ္ရင္ အရမ္းေကာင္းတယ္။ ကုသိုလ္ ၊ ေဗလုဝ၊ ေမတၱာတုိ႔က သႀကၤန္မင္းသား ေတြ၊ သူတို႔ေတြ ျပန္ဦးေဆာင္ၿပီး လုပ္ၾကမယ္ ထင္တယ္။ က်န္းမာေရး မေကာင္းေတာ့ ငယ္ငယ္တုန္း ကလိုေတာ့ မလုပ္ႏိုင္ေတာ့ ဘူးေလ။ သံခ်ပ္ေတြလည္း တစ္ဖန္ျပန္ လည္လာရင္ ေကာင္းမွာပဲ၊ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ အရင္တုန္းကလို သံခ်ပ္ကားေတြ နဲ႔ေတာ့ မလုိက္ႏိုင္ေတာ့ဘူး၊ သံခ်ပ္ ေတြကို အရင္လို ျပန္ၾကားခ်င္ပါတယ္”။
သံခ်ပ္ဆိုတာက တစ္ႏွစ္ပတ္လံုးမွာ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တာေတြကို အျပဳသေဘာနဲ႔
ရယ္စရာ ေတြလည္းပါသလို အတည္ ေတြ လည္း
ငွက္ေပ်ာေၾကာ္
“အရင္တုန္းက ျမန္မာ ႐ုပ္ျမင္သံၾကား မွာ အမ်ိဳးသားေန႔ အၿငိမ့္ ကျပတဲ့အခ်ိန္မွာ ျမပုဏၰမာ အဖြဲ႕သားေတြနဲ႔ ကျပခဲ့တယ္။ သံခ်ပ္က ငယ္ငယ္ေလးကတည္းက အၿငိမ့္ စင္ေပၚမွာ လူရႊင္ေတာ္ အျဖစ္ မေရာက္ခင္ ဗိုလ္စိန္မွန္ ကြင္းမွာက သံခ်ပ္ ဆုေပးမ႑ပ္ ရွိတယ္။ ညေန ၃ နာရီေလာက္ ထမင္းစားၿပီး သြားၾကည့္တာ မနက္ ၄ နာရီထုိး သြားတာမ်ိဳးလည္း ရွိတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က ကိုေဗလုဝ၊ ကိုေမတၱာ၊ ကိုကုသိုလ္တုိ႔ရဲ႕ သံခ်ပ္ေတြ ႀကိဳက္ခဲ့တယ္။ သူတို႔က အဲဒီအခ်ိန္ ကတည္းက သံခ်ပ္ေတြ ထုိးခဲ့ တဲ့ သံခ်ပ္ မင္းသားေတြပါ။ သူတို႔ က အတိုင္ေတြ၊ အေဖာက္ေတြ၊ အပင့္ေတြ၊ အဆိတ္ေတြက အစ အရမ္းေကာင္းတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ ေတြပါ။ သံခ်ပ္ ဆိုတာက တစ္ႏွစ္ပတ္လံုး မွာျဖစ္ပ်က္ ခဲ့တာေတြကို အျပဳ သေဘာနဲ႔ ရယ္စရာေတြလည္း ပါသလို အတည္ေတြ လည္းပါမယ္။ ဒါ့အျပင္ အေျပာင္အပ်က္ ေလးေတြ လည္းပါတယ္။ အမွန္ အတိုင္း ေျပာရရင္ အျပဳသေဘာ ေဆာင္တဲ့ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရးေတြပါ။ သေရာ္တဲ့ သေဘာ ေတြလည္း ပါတယ္။ ဒီႏွစ္ေတာ့ သံခ်ပ္ေတြ ျပန္လုပ္မယ္၊ ကို အ႐ိုင္းရဲ႕ သႀကၤန္ သံခ်ပ္ အစီအစဥ္ မွာေတာ့ ပါ ျဖစ္မယ္ ထင္တယ္။ အရင္တုန္း ကလုိပဲ သံခ်ပ္သံေတြ ျပန္ၾကားရလိမ့္မယ္”
ရယ္စရာ ေတြလည္းပါသလို အတည္ ေတြ လည္း
ငွက္ေပ်ာေၾကာ္
“အရင္တုန္းက ျမန္မာ ႐ုပ္ျမင္သံၾကား မွာ အမ်ိဳးသားေန႔ အၿငိမ့္ ကျပတဲ့အခ်ိန္မွာ ျမပုဏၰမာ အဖြဲ႕သားေတြနဲ႔ ကျပခဲ့တယ္။ သံခ်ပ္က ငယ္ငယ္ေလးကတည္းက အၿငိမ့္ စင္ေပၚမွာ လူရႊင္ေတာ္ အျဖစ္ မေရာက္ခင္ ဗိုလ္စိန္မွန္ ကြင္းမွာက သံခ်ပ္ ဆုေပးမ႑ပ္ ရွိတယ္။ ညေန ၃ နာရီေလာက္ ထမင္းစားၿပီး သြားၾကည့္တာ မနက္ ၄ နာရီထုိး သြားတာမ်ိဳးလည္း ရွိတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က ကိုေဗလုဝ၊ ကိုေမတၱာ၊ ကိုကုသိုလ္တုိ႔ရဲ႕ သံခ်ပ္ေတြ ႀကိဳက္ခဲ့တယ္။ သူတို႔က အဲဒီအခ်ိန္ ကတည္းက သံခ်ပ္ေတြ ထုိးခဲ့ တဲ့ သံခ်ပ္ မင္းသားေတြပါ။ သူတို႔ က အတိုင္ေတြ၊ အေဖာက္ေတြ၊ အပင့္ေတြ၊ အဆိတ္ေတြက အစ အရမ္းေကာင္းတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ ေတြပါ။ သံခ်ပ္ ဆိုတာက တစ္ႏွစ္ပတ္လံုး မွာျဖစ္ပ်က္ ခဲ့တာေတြကို အျပဳ သေဘာနဲ႔ ရယ္စရာေတြလည္း ပါသလို အတည္ေတြ လည္းပါမယ္။ ဒါ့အျပင္ အေျပာင္အပ်က္ ေလးေတြ လည္းပါတယ္။ အမွန္ အတိုင္း ေျပာရရင္ အျပဳသေဘာ ေဆာင္တဲ့ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရးေတြပါ။ သေရာ္တဲ့ သေဘာ ေတြလည္း ပါတယ္။ ဒီႏွစ္ေတာ့ သံခ်ပ္ေတြ ျပန္လုပ္မယ္၊ ကို အ႐ိုင္းရဲ႕ သႀကၤန္ သံခ်ပ္ အစီအစဥ္ မွာေတာ့ ပါ ျဖစ္မယ္ ထင္တယ္။ အရင္တုန္း ကလုိပဲ သံခ်ပ္သံေတြ ျပန္ၾကားရလိမ့္မယ္”
ကုန္ေစ်းႏႈန္း၊ သမဝါယမ၊ ကုန္သြယ္ စတာေတြကို သံခ်ပ္ထိုး တယ္။
လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္၃ဝေလာက္ကေပါ့…..
အ႐ိုင္း
”သံခ်ပ္က အရင္တုန္းကေတာ့ ကားေတြနဲ႔ လွည့္တာေပါ့။ ကားေတြေပၚမွာ ဒီဇိုင္း ေတြဆင္ၿပီး လူႏွစ္ဆယ္၊ သုံးဆယ္ေလာက္ ကိုယ့္အသင္းနဲ႔ကိုယ္၊ တစ္သင္း ကို ႏွစ္ဆယ္၊ တကယ္ အင္အားႀကီးတဲ့ အသင္းေတြဆို ခုႏွစ္ဆယ္၊ တစ္ရာရွိတယ္။ အဲဒီလိုကားေတြနဲ႔ လွည့္ၿပီး မ႑ပ္အႀကီး၊ အေသးမ်ဳိးစုံ ၊ဆုေတြ ကလည္း အမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိတယ္။ စြယ္စုံ၊သဘာဝ၊ အက၊အလွ၊ သံခ်ပ္ အမ်ားႀကီးေပးတာ။ အဲဒီ ေခတ္မွာ တစ္ႏွစ္ပတ္လည္လံုး ေတြ႕သမွ်၊ျမင္ သမွ်ကို သံခ်ပ္ထိုးၾကတာပါ။ ကုန္ေစ်းႏႈန္း၊ သမ ဝါယမ၊ ကုန္သြယ္ စတာေတြကို သံခ်ပ္ထိုးတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ ၃ဝေလာက္ ကေပါ့။ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ရဲ႕ သံခ်ပ္က လူတန္းစား ေပါင္းစုံကို ထင္ဟပ္ျပတဲ့ သံခ်ပ္မ်ဳိးေပါ့။ မႏၲေလး မွာက သဘာဝအလွ ႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈကို ေဖာ္ေဆာင္တာမ်ဳိးေပါ့။ သႀကၤန္ရဲ႕ ဝိညာဥ္ကေတာ့ သံခ်ပ္ပဲ။ ဒီအခ်ိန္မွာေတာ့ သံခ်ပ္ေတြကို ျပန္ လုပ္သင့္ၿပီ လို႔ထင္ ပါတယ္။ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ သံခ်ပ္လုပ္တာေတြ မေတြ႕ရေသးဘူး။ ဦးတို႔ကေတာ့ လုပ္ေစခ်င္တာေပါ့။ ဟိုးတုန္း က သံခ်ပ္ထိုးခဲ့တဲ့ သူေတြက မရွိ သေလာက္ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ေဝးသြားတာေပါ့။ အရင္တုန္းက ဒါေတြ ရွိတယ္ ဆိုတာ အခုေခတ္ လူငယ္ေတြ ကို ျပၿပီးမွ လုပ္ရမယ့္ သေဘာ ျဖစ္ေနတယ္ ။ ေဗလုဝ ၊ေမတၱာ တို႔ဆို တကယ့္ သႀကၤန္သမား စစ္စစ္ေတြပါ”
လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္၃ဝေလာက္ကေပါ့…..
အ႐ိုင္း
”သံခ်ပ္က အရင္တုန္းကေတာ့ ကားေတြနဲ႔ လွည့္တာေပါ့။ ကားေတြေပၚမွာ ဒီဇိုင္း ေတြဆင္ၿပီး လူႏွစ္ဆယ္၊ သုံးဆယ္ေလာက္ ကိုယ့္အသင္းနဲ႔ကိုယ္၊ တစ္သင္း ကို ႏွစ္ဆယ္၊ တကယ္ အင္အားႀကီးတဲ့ အသင္းေတြဆို ခုႏွစ္ဆယ္၊ တစ္ရာရွိတယ္။ အဲဒီလိုကားေတြနဲ႔ လွည့္ၿပီး မ႑ပ္အႀကီး၊ အေသးမ်ဳိးစုံ ၊ဆုေတြ ကလည္း အမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိတယ္။ စြယ္စုံ၊သဘာဝ၊ အက၊အလွ၊ သံခ်ပ္ အမ်ားႀကီးေပးတာ။ အဲဒီ ေခတ္မွာ တစ္ႏွစ္ပတ္လည္လံုး ေတြ႕သမွ်၊ျမင္ သမွ်ကို သံခ်ပ္ထိုးၾကတာပါ။ ကုန္ေစ်းႏႈန္း၊ သမ ဝါယမ၊ ကုန္သြယ္ စတာေတြကို သံခ်ပ္ထိုးတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ ၃ဝေလာက္ ကေပါ့။ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ရဲ႕ သံခ်ပ္က လူတန္းစား ေပါင္းစုံကို ထင္ဟပ္ျပတဲ့ သံခ်ပ္မ်ဳိးေပါ့။ မႏၲေလး မွာက သဘာဝအလွ ႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈကို ေဖာ္ေဆာင္တာမ်ဳိးေပါ့။ သႀကၤန္ရဲ႕ ဝိညာဥ္ကေတာ့ သံခ်ပ္ပဲ။ ဒီအခ်ိန္မွာေတာ့ သံခ်ပ္ေတြကို ျပန္ လုပ္သင့္ၿပီ လို႔ထင္ ပါတယ္။ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ သံခ်ပ္လုပ္တာေတြ မေတြ႕ရေသးဘူး။ ဦးတို႔ကေတာ့ လုပ္ေစခ်င္တာေပါ့။ ဟိုးတုန္း က သံခ်ပ္ထိုးခဲ့တဲ့ သူေတြက မရွိ သေလာက္ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ေဝးသြားတာေပါ့။ အရင္တုန္းက ဒါေတြ ရွိတယ္ ဆိုတာ အခုေခတ္ လူငယ္ေတြ ကို ျပၿပီးမွ လုပ္ရမယ့္ သေဘာ ျဖစ္ေနတယ္ ။ ေဗလုဝ ၊ေမတၱာ တို႔ဆို တကယ့္ သႀကၤန္သမား စစ္စစ္ေတြပါ”
တုိင္းျပည္တစ္ျပည္မွာသံခ်ပ္ဆိုတာက
ျပည္သူ႔ ဟစ္တုိင္ပါပဲ…
ေဗလုဝ
”သံခ်ပ္ အသစ္ေတြကို ဦးေဗတို႔ မလုပ္ ဘူး။ လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ ၃ဝ ေက်ာ္က သီခ်င္း သံခ်ပ္ေတြက ဒီေန႔အထိ ဘယ္ေလာက္ ေခတ္မီလဲ ဆိုတာကို ေျပာခ်င္တဲ့ အတြက္ ဒီႏွစ္ ဦးေဗတို႔ လုပ္ၾကတာ။ ဒီႏွစ္ေတြအထိ ကို ဘယ္ေလာက္ အထိ ကြက္တိျဖစ္လဲ ဆိုတာကို ျပန္ေျပာျပမယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္သုံးဆယ္ ေလာက္က ဆိုခဲ့တဲ့ ေတးသီခ်င္း သံခ်ပ္ကို ဆိုျပမယ္။
ႏိုင္ငံျခားေငြ အမ်ားႀကီးလိုသည္
ငါတို႔အစိုးရက တစ္မ်ဳိးထလို႔ ႀကံစည္
(ႀကိဳးစားအားထုတ္ၿပီ)၂
အတတ္ဆန္းလို႔ ျဖတ္လမ္းကိုႀကံစည္
ေဒၚလာေငြလိုမႈကို
ဟိုတယ္တည္ေထာင္မႈနဲ႔ျဖည့္ေနၿပီ
ကန္ေတာ္ႀကီးက ေရျပင္ဆီ
ကရဝိက္ဟိုတယ္တည္
ပုဂံၿမိဳ႕ေတာ္ေရပူထဲမွာ သီရိပစၥရာတည္
အင္းယားလိတ္နဲ႔ စထရင္းဟိုတယ္
သမၼတမက်န္ၿပီ
မၾကာမီအခ်ိန္အတြင္းမွာ
ဟိုတယ္ႏိုင္ငံႀကီး ျဖစ္လာမည္ . ..
အဲဒီ အႏွစ္သုံးဆယ္ေက်ာ္က သီခ်င္းဟာ ဒီေန႔အထိ ဘယ္ေလာက္ စူးရွ သလဲဆိုတာ ကို ႀကိဳျမင္ႏိုင္တယ္။ အဲဒါ ေၾကာင့္ ေျပာခ်င္ တာက ေခတ္တစ္ေခတ္ ကို ႀကိဳျမင္ တာ သႀကၤန္သမား လို႔ေျပာခ်င္တယ္။ သႀကၤန္နဲ႔ သံခ်ပ္ ဆိုတာကေတာ့ တြဲေနတယ္ေလ။ ၈၈/၈၉ အထိကို သံခ်ပ္ေတြ လုပ္ခဲ့တာေလ။ ၈၉ တုန္းကေတာ့ တစ္တုိင္းျပည္ လုံးက တစ္ခုေသာ မ႑ပ္မွာ ေနာက္ဆုံး သံခ်ပ္တုိင္ ခဲ့ ရတာပါပဲ။ အဲဒီ မ႑ပ္ ကိုယ္စားျပဳ သံခ်ပ္တုိင္ၿပီး ကတည္းက အခု အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ အထိ မတုိင္ခဲ့ ရတာ ၾကာၿပီ။ တုိင္းျပည္ တစ္ျပည္မွာ သံခ်ပ္ ဆိုတာက ျပည္သူ႔ရဲ႕ ဟစ္တုိင္ပါပဲ။ အစဥ္အဆက္ လက္ဆင့္ကမ္း လာခဲ့တဲ့ အစဥ္ အလာ ကို ဦးေဗတို႔က ႏွစ္ ၂ဝ ေက်ာ္ေလာက္ ဒုကၡ၊ သုကၡ ေတြနဲ႔ ျဖတ္သန္း ခဲ့ၾကၿပီး လုပ္ခဲ့ရတာ။ ဦးေဗတို႔က သႀကၤန္ သမား ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ေဝဖန္ျပဳျပင္ ပညာေပး သံခ်ပ္ေတြနဲ႔ ေျပာၾကရတာ။ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ကာလ အေတာ္ၾကာ သံခ်ပ္ေတြ တိမ္ျမဳပ္သြားရတာ လြမ္းေမာဖြယ္ရာ ႏွစ္ေတြလို႔ ဆိုရမွာပါပဲ။ အခုေတာ့ အေျခအေန ေျပာင္းလဲ လာၿပီျဖစ္ တာမို႔ လူငယ္ေတြကို သိေစခ်င္တဲ့ အတြက္ အခု သံခ်ပ္ကို ျပန္လုပ္တာပါ။ ဒီႏွစ္မွာ ေျပာင္းလဲ လာတာနဲ႔ အတူ ျမန္မာ့ သႀကၤန္မွာ သံခ်ပ္ သီခ်င္းေတြနဲ႔ အားလုံးကို ၿငိမ္းခ်မ္း ေစခ်င္တယ္။ အားလုံးကို ပူးေပါင္း ေစခ်င္တယ္။ အားလုံးကို သာယာဝေျပာ ေစခ်င္တဲ့ ေစတနာေတြနဲ႔ပါ။ သႀကၤန္သမား ဆိုတာ အဲဒါပါပဲ။ ျပည္သူေတြ ဘာျဖစ္ေနတယ္ ဆိုတာကို အနီးကပ္ဆုံး တင္ျပရတာဟာ သႀကၤန္ သမားပါပဲ။
ျပည္သူ႔ ဟစ္တုိင္ပါပဲ…
ေဗလုဝ
”သံခ်ပ္ အသစ္ေတြကို ဦးေဗတို႔ မလုပ္ ဘူး။ လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ ၃ဝ ေက်ာ္က သီခ်င္း သံခ်ပ္ေတြက ဒီေန႔အထိ ဘယ္ေလာက္ ေခတ္မီလဲ ဆိုတာကို ေျပာခ်င္တဲ့ အတြက္ ဒီႏွစ္ ဦးေဗတို႔ လုပ္ၾကတာ။ ဒီႏွစ္ေတြအထိ ကို ဘယ္ေလာက္ အထိ ကြက္တိျဖစ္လဲ ဆိုတာကို ျပန္ေျပာျပမယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္သုံးဆယ္ ေလာက္က ဆိုခဲ့တဲ့ ေတးသီခ်င္း သံခ်ပ္ကို ဆိုျပမယ္။
ႏိုင္ငံျခားေငြ အမ်ားႀကီးလိုသည္
ငါတို႔အစိုးရက တစ္မ်ဳိးထလို႔ ႀကံစည္
(ႀကိဳးစားအားထုတ္ၿပီ)၂
အတတ္ဆန္းလို႔ ျဖတ္လမ္းကိုႀကံစည္
ေဒၚလာေငြလိုမႈကို
ဟိုတယ္တည္ေထာင္မႈနဲ႔ျဖည့္ေနၿပီ
ကန္ေတာ္ႀကီးက ေရျပင္ဆီ
ကရဝိက္ဟိုတယ္တည္
ပုဂံၿမိဳ႕ေတာ္ေရပူထဲမွာ သီရိပစၥရာတည္
အင္းယားလိတ္နဲ႔ စထရင္းဟိုတယ္
သမၼတမက်န္ၿပီ
မၾကာမီအခ်ိန္အတြင္းမွာ
ဟိုတယ္ႏိုင္ငံႀကီး ျဖစ္လာမည္ . ..
အဲဒီ အႏွစ္သုံးဆယ္ေက်ာ္က သီခ်င္းဟာ ဒီေန႔အထိ ဘယ္ေလာက္ စူးရွ သလဲဆိုတာ ကို ႀကိဳျမင္ႏိုင္တယ္။ အဲဒါ ေၾကာင့္ ေျပာခ်င္ တာက ေခတ္တစ္ေခတ္ ကို ႀကိဳျမင္ တာ သႀကၤန္သမား လို႔ေျပာခ်င္တယ္။ သႀကၤန္နဲ႔ သံခ်ပ္ ဆိုတာကေတာ့ တြဲေနတယ္ေလ။ ၈၈/၈၉ အထိကို သံခ်ပ္ေတြ လုပ္ခဲ့တာေလ။ ၈၉ တုန္းကေတာ့ တစ္တုိင္းျပည္ လုံးက တစ္ခုေသာ မ႑ပ္မွာ ေနာက္ဆုံး သံခ်ပ္တုိင္ ခဲ့ ရတာပါပဲ။ အဲဒီ မ႑ပ္ ကိုယ္စားျပဳ သံခ်ပ္တုိင္ၿပီး ကတည္းက အခု အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ အထိ မတုိင္ခဲ့ ရတာ ၾကာၿပီ။ တုိင္းျပည္ တစ္ျပည္မွာ သံခ်ပ္ ဆိုတာက ျပည္သူ႔ရဲ႕ ဟစ္တုိင္ပါပဲ။ အစဥ္အဆက္ လက္ဆင့္ကမ္း လာခဲ့တဲ့ အစဥ္ အလာ ကို ဦးေဗတို႔က ႏွစ္ ၂ဝ ေက်ာ္ေလာက္ ဒုကၡ၊ သုကၡ ေတြနဲ႔ ျဖတ္သန္း ခဲ့ၾကၿပီး လုပ္ခဲ့ရတာ။ ဦးေဗတို႔က သႀကၤန္ သမား ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ေဝဖန္ျပဳျပင္ ပညာေပး သံခ်ပ္ေတြနဲ႔ ေျပာၾကရတာ။ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ကာလ အေတာ္ၾကာ သံခ်ပ္ေတြ တိမ္ျမဳပ္သြားရတာ လြမ္းေမာဖြယ္ရာ ႏွစ္ေတြလို႔ ဆိုရမွာပါပဲ။ အခုေတာ့ အေျခအေန ေျပာင္းလဲ လာၿပီျဖစ္ တာမို႔ လူငယ္ေတြကို သိေစခ်င္တဲ့ အတြက္ အခု သံခ်ပ္ကို ျပန္လုပ္တာပါ။ ဒီႏွစ္မွာ ေျပာင္းလဲ လာတာနဲ႔ အတူ ျမန္မာ့ သႀကၤန္မွာ သံခ်ပ္ သီခ်င္းေတြနဲ႔ အားလုံးကို ၿငိမ္းခ်မ္း ေစခ်င္တယ္။ အားလုံးကို ပူးေပါင္း ေစခ်င္တယ္။ အားလုံးကို သာယာဝေျပာ ေစခ်င္တဲ့ ေစတနာေတြနဲ႔ပါ။ သႀကၤန္သမား ဆိုတာ အဲဒါပါပဲ။ ျပည္သူေတြ ဘာျဖစ္ေနတယ္ ဆိုတာကို အနီးကပ္ဆုံး တင္ျပရတာဟာ သႀကၤန္ သမားပါပဲ။
Source:FB
No comments:
Post a Comment