မူလစာမ်က္ႏွာ

Monday 20 December 2010

ရထားလမ္းေဖာက္ရန္ ရခိုင္ေဒသခံ လယ္ေျမမ်ားကို သိမ္းယူေန

ရခိုင္ျပည္နယ္ အတြင္း ေဖာက္လုပ္ ေနေသာ မီးရထားလမ္း စီမံကိန္းေၾကာင့္ ေဒသခံ လယ္ေျမမ်ား အသိမ္းခံရသည့္ အျပင္ စိုက္ခင္းတခ်ဳိ႕လည္း ဖ်က္ဆီးခံေန ရေၾကာင္း သိရသည္။

“လယ္ေျမေတြ သိမ္းတာ ေလ်ာ္ေၾကးမေပးတဲ့ အျပင္ အသိလည္းမေပးပါဘူး။ ရထားလမ္းေၾကာင္းမွာ ပါတဲ့ ေရာ္ဘာခင္း တခ်ဳိ႕လည္း ဖ်က္ဆီးတာ ခံေနရတယ္” ဟု ေဒသခံ တဦးက ဧရာ၀တီကို ေျပာသည္။

၎ေဒသခံ၏ လယ္ေျမ ၂ ဧက ဝန္းက်င္ကို ရထားလမ္းႏွင့္ မလြတ္ေသာေၾကာင့္ သိမ္းယူကာ ေရာ္ဘာခင္း၏ တစိတ္တေဒသ ကုိလည္း ဖ်က္ဆီးလိုက္ေၾကာင္း သိရသည္။

စစ္ေတြ-အမ္း-မင္းဘူး မီးရထားလမ္း၏ အစိတ္အပိုင္းတခု ျဖစ္ေသာ ေျမာက္ဦးႏွင့္ ေက်ာက္ေတာ္ၾကားရွိ မီးရထား လမ္းေၾကာင္းတြင္ လယ္ေျမဧက ေထာင္ခ်ီ၍ အသိမ္းခံလိုက္ရေၾကာင္း ေဒသခံမ်ားက ဆိုသည္။

စစ္အစိုးရ၏ အဆိုပါ မီးရထားလမ္း စီမံကိန္းေၾကာင့္ မၾကာခင္ကလည္း ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕နယ္ အတြင္းရွိ ေရွးေဟာင္းေစတီ ပုထိုးမ်ား၊ ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္မ်ား ဖ်က္ဆီးခံခဲ့ရသည္။

“စစ္အစိုးရရဲ႕ ရထားလမ္းက ေဒသဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ဆိုတာထက္ ေဒသခံျပည္သူေတြကို စိတ္ဓာတ္ေရးရာ ထိုးစစ္ဆင္ေနတယ္လို႔ ခံစားရပါတယ္။ ေဒသခံေတြ တန္ဖိုးထားျမတ္ႏိုးတာေတြ တခုၿပီးတခု ဖ်က္ဆီးတယ္။ ပိုင္ဆိုင္မႈေတြကို အာဏာသုံးၿပီး လုပ္ခ်င္တိုင္း လုပ္ေနတယ္” ဟု ေျမာက္ဦး ေဒသခံ တဦးက ေျပာသည္။

ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕နယ္ အတြင္းရွိ ေရွးေဟာင္း ယဥ္ေက်းမႈနယ္ေျမအား ဖ်က္ဆီး၍ မီးရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္မႈကို ႏို၀င္ဘာလ  ၇ ရက္ေန႔တြင္ စတင္ခဲ့ရာ  ေဒသခံမ်ားက ကန္႔ကြက္ခဲ့၍ လမ္းေၾကာင္း ေျပာင္းခဲ့ေသာ္လည္း ယခုတဖန္ ဓည၀တီၿမိဳ႕ေဟာင္းကို ဖ်က္ဆီး၍ ေဖာက္လုပ္ေနေၾကာင္း၊ လယ္ေျမမ်ားကိုလည္း ေလ်ာ္ေၾကးမေပးဘဲ သိမ္းဆည္းျခင္းမ်ား ဆက္တိုက္ လုပ္ေဆာင္ ေနေၾကာင္း သိရသည္။

ေက်ာက္ေတာ္-ေျမာက္ဦး အၾကား မီးရထားလမ္းေဖာက္လုပ္မႈတြင္ အသံုးျပဳသည့္ ေျမတူးစက္ေၾကာင့္ ေဒသခံ စစ္တပ္မ်ားကို ဆက္သြယ္ထားေသာ ေျမေအာက္ ေကဘယ္ႀကိဳးမ်ား ပ်က္စီးသြားျခင္းေၾကာင့္ မီးရထား ဌာနႏွင့္ စစ္တပ္အၾကား ျပႆနာ တခ်ဳိ႕ ျဖစ္ေနေၾကာင္းလည္း ေဒသခံမ်ားက ေျပာသည္။

“သူတို႔ပိုင္တာကို ထိေတာ့ တပ္ရင္းမႉးက ရထားလမ္းေဖာက္ေနတာ ခ်က္ခ်င္း ရပ္ခိုင္းထားတယ္” ဟု ေဒသခံ တဦးက ဆိုသည္။

ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္မႈကို ေဒသခံ ေျချမန္တပ္ရင္း ၃၇၇ ၏ တပ္ရင္းမႉးက ဒီဇင္ဘာလ ၁၇ ရက္ေန႔တြင္ အမိန္႔ေပး ရပ္နားခိုင္းထားသည္။ ထိုေဒသတြင္ တပ္ရင္း ၃၇၇၊ ၃၇၈ ႏွင့္ ၅၄၀ တို႔ အေျခစိုက္ထားေၾကာင္း သိရသည္။

စစ္အစိုးရသည္ ရခိုင္ျပည္နယ္အတြင္း မီးရထားလမ္းကို ၂၀၀၉ ခုႏွစ္မွ စတင္ကာ အျမန္စနစ္ျဖင့္ ေဖာက္ေနၿပီး ၿပီးစီး သြားသည့္ မီးရထား လမ္းပိုင္းမ်ားမွာလည္း ခိုင္ခန္႔မႈ မရွိသျဖင့္ မၾကာခဏ ျပဳျပင္ေနရေၾကာင္း၊ အထူးသျဖင့္ စစ္ေတြ ေဒသမွရထားလမ္းမွာ ခိုင္ခံမႈ မရွိေၾကာင္း စစ္ေတြၿမိဳ႕ခံမ်ားက ဆိုသည္။

ယခု စစ္အစိုးရ ေဖာက္လုပ္ေနသည့္ ရထားလမ္းသည္ စစ္ေတြ-အမ္း-မင္းဘူး ဆက္သြယ္မည့္ ရထားလမ္းပိုင္း တခုျဖစ္ၿပီး တႏိုင္ငံလုံးကို ခ်ိတ္ဆက္မည့္ အမ်ဳိးသား ကြန္ယက္ ရထားလမ္း၏ တစိတ္တပိုင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

No comments:

ေန႔မွာ